السبت، 2 مايو 2009

ليه الاسم ده؟

افكار للبيع

لان دماغى وجعانى من كتر الافكار اللى فيها

ولانى مش قدرة احقق فكرة

قولت اعرض افكارى فى مزاد

واللى عنده القدرة يشترى

وابقى انا المخ وهو العضلات


ماهى اى فكرة فى الدنيا عايزة حافظة تحميها من الضياع وسط زحام افكار تانية كتير

واى حافظة عايزة اساس تقف عليا علشان الفكرة تتنفذ


اما بالنسبة لحقوق الملكية الفكرة

فبصراحة مش مهم

انا فكرت او غيرى فكر مش مهم مين اللى فكر المهم الفكرة تتنفذ

المهم الافادة تعم على البشر

وياسيدى الحساب يوم الحساب

وكل من ليه حق هياخده


انما بقى لو حد اشترى الفكرة وحط عليها اسمه ومانفذهاش

فده اخرته سودا معايا

هبطح نفسى عليه واجيبله مصيبة


بس خلاص


هناك 5 تعليقات:

  1. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  2. هتسألنى هى فين الافكار اللى هتعرضيها
    هقولك مش دلوقتى
    لما نبقى ناخد على بعض الاول
    وتعرف الدماغ دى رايحة فين
    علشان ماتقولش انى غشيتك فى البيعة

    ردحذف
  3. والله يا نهاله انتي دماغك رايقه مووووووووووووت وبعدين المدونة ما هي الا تعبير عن الرأي ولو كل واحد بيعمل مدونه ويعبر عن رأيه وأمن الدولة بتمنعه

    فأنا من رأي ان الشباب او الشعب كله يعمل مدونات وخلي امن الدولة يحبس الشعب ولا انتي ايه رأيك في كلامي

    على فكرة انا اخد المدونة من الفيس بوك انا امير عرش الدموع

    بجد تسلمي ودمك زي العسل والله

    ردحذف
  4. إنتي بجدإنسانة دماغك كبيرة وأنا متفائل لكي إنك هتكوني حاجة كبيرة إن شاء الله أتمنى لكي التوفيق

    ردحذف